Sisteme pentru Managementul de Cunostinte

Sisteme pentru Managementul de Cunostinte
ISBN: 978-973-30-2446-0
Anul publicării: 2008
Ediția: I
Pagini: 430
Format: 16,5 x 23,5
Preț: 52,98 lei
Disponibilitate: în stoc

DESCRIERE

relaţii la numărul de telefon 0732 640 834 sau vasile.mazilescu@ugal.ro

Managementul de Cunostinte (MC) reprezintă unul din stâlpii pe care se sprijină o organizaţie inteligentă, companiile încă întâmpină dificultăţi în implementarea iniţiativelor de MC şi mult mai puţine susţinându-le. Companiile şi-au concentrat astfel eforturile asupra a ceea ce a părut a fi abordarea cea mai directă, necomplicată adică MC şi a lăsat deoparte problema cooperării intelectuale, care a părut a fi mult mai complicată de implementat decât software-ul de management al documentelor electronice. Inteligenta Colectiva (IC) şi MC sunt puternic interconectate. Nu poţi avea una fără cealaltă. Este nevoie de ambele. IC alimentează MC prin faptul că activitatea primară a reflectării constă în generarea de idei şi informaţii inovatoare. Şi MC alimentează IC din moment ce reflectarea se bazează pe ceea ce deja a fost valorificat, capitalizat în cadrul organizaţiei. Chiar dacă IC şi MC se complementează reciproc, crearea şi împărtăşirea informaţiilor întotdeauna rezidă fundamental din interacţiunea umană. De la alţii învăţăm şi tot cu alţii împărtăşim cunoştinţele noastre. Valorificarea şi partajarea cunoştinţelor reprezintă acte de cooperare intelectuală. Partajarea informaţiilor este de fapt unul din cele trei elemente cheie ale IC. Nici o iniţiativă a MC nu va dura fără un contract colaborativ. Nu putem avea MC fără IC
Prezenta lucrare are drept obiective următoarele: Analiza impactului MC în contextul economiei bazată pe cunoaştere, la nivelul firmei şi în cadrul diferitelor procese de afaceri. Caracterizarea MC ca instrument intern de creştere a eficienţei operaţionale la nivel organizaţional.Analiza cunoştinţelor din perspectiva reprezentării, procesării şi distribuirii lor, precum şi diferite procese în care acestea sunt implicate (achiziţie, codificare, transfer) la nivelul firmei.Studierea legăturilor dintre IE, MC şi IA, bază a viitoarelor tehnologii TS pentru Web-ul semantic. Înţelegerea trecerii de la informaţia strategică la formarea unor strategii de MC în contextul IE.Analiza relevanţei cunoaşterii pentru evoluţia organizaţiilor economice (organizaţii ca sisteme de creare şi procesare a cunoaşterii – bază a supravieţuirii organizaţiilor economice, resursele cognitive şi învăţarea organizaţională, organizaţia-comunitate). Evidenţierea unor caracteristici specifice ale mediului organizaţiilor economice reale (complexitate, manifestări haotice). Identificarea legăturilor dintre MC şi IA în vederea sintezei de SMC inteligente (noua generaţie de SMC). Evidenţierea legăturilor dintre IA distribuită (elementul determinant al TS, în varianta Sistemelor Multiagent), IC şi cunoştinţele specifice din domeniu, care constituie din perspectiva abordării specifice acestei lucrări, baza conceptuală a Sistemelor Inteligente în Economie. Sinteza unui mediu integrat bazat pe IA şi IC, cu elaborarea unui formalism de reprezentare şi procesare a cunoştinţelor operaţionale imprecise.

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.1370 sec