Pedagogie generala

Preț: 19,27 lei
Disponibilitate: în stoc
Autor: Cristea Gabriela C.
ISBN: 978-973-30-2056-1
Editura: Didactică şi Pedagogică
Anul publicării: 2008
Ediția: a II-a
Pagini: 212
Format: 14,5 x 20
Categoria: Lucrari de pedagogie si psihologie
DESCRIERE
Lucrarea este abordată în conformitate cu Precizările Ministerului Educaţiei şi Cercetării referitoare la Curriculumul pentru formarea iniţială a cadrelor didactice din învăţământul secundar prin Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic. În raport de aceste Precizări (nr. 39076/ 22.10.2001), cartea este structurată pe 4 module: 1) Introducere în pedagogie, 2) Teoria şi metodologia curriculumului, 3) Teoria şi metodologia instruirii, 4) Teoria şi metodologia evaluării.
Partea I a cărţii, Introducere în pedagogie, analizează fundamentele pedagogiei (conceptul de educaţie, funcţiile şi structura educaţiei, conţinuturile şi formele generale ale educaţiei, direcţiile generale de dezvoltare a educaţiei).
Partea a II-a a cărţii analizează problematica teoriei şi metodologiei curricumului în contextul ştiinţelor educaţiei: fundamentele curricumului, cadrul de realizare a curricumului, componentele şi produsele curricumului, schimbarea curricumului în condiţiile reformei învăţământului.
Partea a III-a a cărţii analizează problematica specifică teoriei şi metodologiei instruirii: procesul de învăţământ, normativitatea procesului de învăţământ, acţiunile realizate la nivelul procesului de învăţământ (predarea-învăţarea-evaluarea), obiectivele-conţinutul-metodologia procesului de învăţământ, proiectare curriculară a activităţilor organizate în cadrul procesului de învăţământ.
Partea a IV-a a cărţii analizează problematica teoriei şi metodologiei evaluării: conceptul de evaluare, strategiile de realizare a evaluării, metodele şi tehnicile de evaluare (tradiţionale şi alternative).
Autoarea, dr. în ştiinţe ale educaţiei, lector univ. la Universitatea Spiru Haret Bucureşti, este la a doua carte, după publicarea lucrării Reforma învăţământului. O perspectivă istorică (1864-1944), Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 2001.
Partea I a cărţii, Introducere în pedagogie, analizează fundamentele pedagogiei (conceptul de educaţie, funcţiile şi structura educaţiei, conţinuturile şi formele generale ale educaţiei, direcţiile generale de dezvoltare a educaţiei).
Partea a II-a a cărţii analizează problematica teoriei şi metodologiei curricumului în contextul ştiinţelor educaţiei: fundamentele curricumului, cadrul de realizare a curricumului, componentele şi produsele curricumului, schimbarea curricumului în condiţiile reformei învăţământului.
Partea a III-a a cărţii analizează problematica specifică teoriei şi metodologiei instruirii: procesul de învăţământ, normativitatea procesului de învăţământ, acţiunile realizate la nivelul procesului de învăţământ (predarea-învăţarea-evaluarea), obiectivele-conţinutul-metodologia procesului de învăţământ, proiectare curriculară a activităţilor organizate în cadrul procesului de învăţământ.
Partea a IV-a a cărţii analizează problematica teoriei şi metodologiei evaluării: conceptul de evaluare, strategiile de realizare a evaluării, metodele şi tehnicile de evaluare (tradiţionale şi alternative).
Autoarea, dr. în ştiinţe ale educaţiei, lector univ. la Universitatea Spiru Haret Bucureşti, este la a doua carte, după publicarea lucrării Reforma învăţământului. O perspectivă istorică (1864-1944), Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 2001.
RECENZII