Simion Mehedinţi – teoretician al educaţiei

Preț: 24,08 lei
Disponibilitate: în stoc
Autor: Luminiţa Drăghicescu
ISBN: 978-973-30-2475-0
Editura: Didactică şi Pedagogică
Anul publicării: 2009
Ediția: I
Pagini: 264
Format: 13 X 20
Categoria: Istorie
DESCRIERE
Premisa care s-a constituit în punct de plecare al cărţii - intitulată „Simion Mehedinţi – un teoretician al educaţiei” – este aceea că teoriile pedagogice elaborate de o serie de personalităţi ale şcolii româneşti sunt încă susceptibile de a fi valorificate, asigurând, astfel, un fundament solid pentru reforma educaţiei şi, evident, pentru revigorarea învăţământului nostru. De aceea, doamna Luminiţa Drăghicescu, lector univ.dr. la Universitatea „Valahia” din Târgovişte a ales să abordeze în lucrarea de faţă o dimensiune mai puţin cunoscută a personalităţii celui care a fost Simion Mehedinţi; această dimensiune este cea de pedagog, de teoretician al educaţiei.
Toate cele cinci capitole ale cărţii susţin vocaţia de pedagog a lui Simion Mehedinţi, care este preocupat de dezvoltarea învăţământului românesc, plecând de la elaborarea unei teorii şi a unei politici educaţionale bazată pe valoarea muncii. Într-adevăr, MUNCA este valoarea centrală a existenţei omului, este premisa şi încununarea educaţiei, este „metoda metodelor”, este sursa perfecţionării permanente a educatorului menit să de „o altă creştere” elevilor săi.
În pledoaria pentru susţinerea unui sistem pedagogic şi a unei teorii educaţionale adaptată la specificul naţional, „şcoala muncii” este un argument substanţial, de ordin pedagogic, psihologic şi social. Fundamentarea educaţiei pe realitatea naţională, pe studiile etnografice, generează o etnopedagogie originală din foarte multe puncte de vedere. Autoarea surprinde acest aspect cu rigurozitate, în măsura în care reliefează efortul întreprins de Simion Mehedinţi pentru „lucru de căpetenie” în învăţământul românesc, posibil doar atunci când se asigură – prin muncă de calitate – legătură între vorbe şi fapte, între teorie şi practică. Este ceea ce trebuie să susţină educatorul deoarece „şcoala este cum este profesorul”. O lecţie şi pentru prezent, astfel încât orice „Curriculum Naţional” să se raporteze la valorile centrale ale educaţiei, munca, iubirea şi credinţa...
Toate cele cinci capitole ale cărţii susţin vocaţia de pedagog a lui Simion Mehedinţi, care este preocupat de dezvoltarea învăţământului românesc, plecând de la elaborarea unei teorii şi a unei politici educaţionale bazată pe valoarea muncii. Într-adevăr, MUNCA este valoarea centrală a existenţei omului, este premisa şi încununarea educaţiei, este „metoda metodelor”, este sursa perfecţionării permanente a educatorului menit să de „o altă creştere” elevilor săi.
În pledoaria pentru susţinerea unui sistem pedagogic şi a unei teorii educaţionale adaptată la specificul naţional, „şcoala muncii” este un argument substanţial, de ordin pedagogic, psihologic şi social. Fundamentarea educaţiei pe realitatea naţională, pe studiile etnografice, generează o etnopedagogie originală din foarte multe puncte de vedere. Autoarea surprinde acest aspect cu rigurozitate, în măsura în care reliefează efortul întreprins de Simion Mehedinţi pentru „lucru de căpetenie” în învăţământul românesc, posibil doar atunci când se asigură – prin muncă de calitate – legătură între vorbe şi fapte, între teorie şi practică. Este ceea ce trebuie să susţină educatorul deoarece „şcoala este cum este profesorul”. O lecţie şi pentru prezent, astfel încât orice „Curriculum Naţional” să se raporteze la valorile centrale ale educaţiei, munca, iubirea şi credinţa...
RECENZII